Increment de la pràctica esportiva malgrat la crisi

El 2 d’octubre la Gerència de Serveis d’Esports i el Servei de Programació de la Diputació de Barcelona van organitzar el primer dels dos tallers d’avaluació dels resultats del Cercle de Comparació Intermunicipal d’Esports, producte consolidat que enguany arriba ja a la 10a edició.

Els Cercles de Comparació Intermunicipal d'Esports apleguen a 53 municipis de més de 10.000 habitants de la província de Barcelona. Són una eina de gestió i benchmarking que es desenvolupa mitjançant dos tallers anuals entre els responsables d’esports municipals, amb la finalitat de:

1. Mesurar, comparar i avaluar resultats, mitjançant indicadors comuns consensuats.
  2. Formar un grup de treball per intercanviar experiències
  3. Impulsar la millora dels serveis esportius a la ciutadania

Durant la jornada es varen analitzar, mitjançant la metodologia d’anàlisi de fortaleses, els factors d’èxit i les principals dificultats que els tècnics municipals consideren respecte a indicadors com: població inscrita i/o abonada en els serveis esportius municipals (valor mitjà: 12,9%), oferta d’activitats via clubs (valor mitjà de places: 66 per cada 1000 habitants), aprofitament dels espais esportius escolars (valor mitjà: 27 practicants per cada 1000 habitants), despesa en subministraments (valor mitjà: 12,6% sobre la despesa corrent en esports) i criteris per fixar un preu òptim als abonaments dels complexos esportius municipals.

Es va constatar també que, malgrat que la crisi econòmica està afectant a la prestació dels serveis esportius municipals, l’index de pràctica esportiva regular continua incrementant-se assolint-se un valor promig del 49% de la població de més de 16 anys entre els municipis participants.

Aquest taller va comptar amb l’assistència de 26 tècnics i tècniques d’esports de 24 municipis.  En el total dels 2 tallers hi hauran participat 60 tècnics i tècniques d’esports de  53 municipis.

Lluch, Anna

Moltes gràcies a tots i totes!

Romea Viñets, Jordi

Malgrat la feina (necessaria) de localitzar les dades, aquestes "trobades", possades en comú, comparacions del que fas i el que faig, ens ajuden a ampliar mires, a conèixer, a reflexionar .. i a aprendre. I per tant, a millorar.

Lluch, Anna

Moltes gràcies, company!